Friday 1 August 2014

Masalah Kulit, Punca dan Cara Mengatasinya

Duit raya RM20 RIBU! Senang sangat.
100km/h dalam 5 saat...ape kebendenyer tuuu....
Kate orang di Filipina tu lebih banyak keseronokan, betul ke?


JERAGAT

Menurut  Perunding Dermatologi Klinik Koh Skin Specialiast, Dr. Koh Chuan Keng masalah kulit tidak sekata atau jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat dan ia mampu menjejaskan penampilan individu.

SINARAN UV PUNCA GEJALA

Terdapat beberapa faktor menyebabkan kulit ditumbuhi jeragat iaitu kesan cahaya matahari, faktor genetik dan pil perancang. Bagi golongan yang mengambil pil perancang ini potensi untuk mendapat kulit berjeragat adalah lebih tinggi seperti amiodarone, bleomycine, chloroquine, antibiotic seperti minocydine.

Kebiasaannya jeragat menyerang wanita pertengahan umur seperti 30 tahun ke atas. Tetapi tidak mustahil golongan 20-an juga berdepan dengan masalah ini berikutan jeragat juga berpunca daripada faktor genetik.

Bagi wanita yang terdedah dengan cahaya matahari, risiko berdepan kulit berjeragat jauh lebih besar. Jika seseorang wanita itu bekerja di lapangan atau sering terdedah kepada sinaran matahari dan tidak melindungi kulit dengan krim ultra ungu (UV), maka kulit akan menjadi lebih kasar, pigmentasi.

Sinaran UVA dan UVB juga menyebabkan kulit cepat kehilangan kolegen. Kolegen pada kulit tidak boleh diganti dengan menyapu krim kolagen pada kulit atau dengan mengambil kolagen melalui pemakanan. Oleh itu kita kena menjaganya daripada sinaran matahari. Apabila kulit kehilangan banyak kolagen maka berlakulah kedut-kedut di muka. Ini menyebabkan kita kelihatan lebih tua daripada usia sebenar.



CACAR AIR

Apa itu jangkitan cacar air?

Ini ialah jangkitan biasa yang berlaku di kalangan kanak-kanak disebabkan oleh virus. Virus cacar air juga dikenali sebagai virus varicella. Ia adalah virus sama yang menyebabkan kayap. Ia merupakan penyakit yang senang berjangkit dan boleh merebak daripada seorang ke seorang. Seseorang yang dijangkiti virus ini akan mengalami demam dan timbul ruam lepuh (blisters). Ianya merebak:

Melalui udara apabila seseorang yang menghidap cacar air itu mengalami batuk atau bersin.
Dengan menyentuh atau bernafas masuk “partikel virus” yang terdapat pada cecair yang keluar daripada lepuh (blister) .
Apakah tanda dan gejala?

Anak anda akan mendapat cacar air 10-21 hari selepas terdedah kepada seseorang yang mengidap cacar air. Cacar air boleh merebak 1–2 hari sebelum ruam kelihatan pada orang yang di jangkiti sehingga semua ruam  kering. Kebanyakan kanak-kanak mengalami jangkitan yang tidak serius. Namun jangkitan cacar air bagi orang dewasa,remaja serta anak kecil kurang dari setahun boleh menjadi lebih serius.

Gejala:

=>Demam, rasa tidak sihat dan letih lima hari sebelum ruam timbul.
=>Ruam bermula bintik merah yang kecil dan gatal (seperti jerawat) pada semua badan termasuk mulut. =>Biasanya ruam bermula di dada dan belakang, kemudian merebak ke muka, kepala, kedua-dua lengan dan kaki.
=>Dalam masa 24 jam, ruam-ruam akan kelihatan seperti lepuh air (blister), kemudian pecah, kering dan menjadi keruping (4 -5 hari).
=>Bintik-bintik baru akan terus timbul untuk lima hari dan mengambil masa dua minggu untuk hilang.

PANAU

Apakah penyakit panau?

Panau adalah jangkitan yang kerap berlaku pada lapisan luaran kulit disebabkan oleh kulat jenis Malassezia. Kulat ini biasanya ditemui pada bahagian kulit di mana terdapat banyak penghasilan sebum (minyak) seperti bahagian dada, belakang badan, muka dan kulit kepala. Kulat jenis Malassezia furfur ini adalah sebahagian daripada flora kulit yang normal dan menyebabkan jangkitan dalam keadaan-keadaan yang tertentu.

kesemua masalah kulit ini sangat menggangu sesiapa sahaja sehingga mampu memberi dampak rasa rendah diri pada seseorang. Di pasaran kita kini, sememangnya ada pelbagai jenis produk, namun jika product itu tidak serasi pada si pengguna, maka tiada hasil yg dapat dilihat. Apatah lagi, begitu banyak lambakan product2 yg diperbuat dari bahan kimia yg mungkin saja boleh memberi kesan sampingan.



Kini anda sudah tidak perlu lagi ragu2 atau masih tercarik-carik product yg mampu mengatasi masalah kulit anda secara alami. Dengan tawaran produk 100% herba ini dgn harga yang cukup murah, anda sudah tidak perlu gusar dgn masalah kulit anda lagi. Memperkenalkan SOLO SKIN CARE, produk milik bumiputra Malaysia.

SABUN SERAI HERBA SOLO SKIN CARE

3 dalam 1 pertama di pasaran MALAYSIA, untuk merawat penyakit kulit serta mencantikkan kulit dengan aroma terapi minda yang menyegarkkan badan

KECANTIKAN KULIT

*Mencerah , mengebu , melembab, menghalus, menegang, mengencang , menganjal, mengaktifkan sel kulit baru , membuang sel kultit mati, awet muda untuk wajah.
*Mengatasi kulit berminyak, memudarkan parut di wajah.
*Meratakan tona warna kulit, ,mengecilkan pori-pori, hilangkan parut jerawat
*Mencerah celah lipatan/ kawasan gelap
*Anti stress, melegakan keletihan badan, terapi minda, mandian spa, mandian ibu dalam pantang

MASALAH KULIT:

>Jerawat, jerawat resdung/badan
>Jeragat
>Enzema
>Kulit sunburn 
>Ruam Panas, ruam lampin
>Parut campak / chiken pox / cacar air 
>gatal-gatal badan, gegat,
>kulit kering, kulit bersisik, kulit tidak sekata ( tompok putih )
>kurap, panau, kulat ( fugus ) , kutu air
>kelumumur
>Hilangkan bau badan/ ketiak
>gigitan serangga

TESTIMONI PENGGUNA SOLO SKIN CARE







Jadi apa perlu anda tunggu lagi,nak cantik tak kulit?

HARGA KAMI : RM15 / 77gram (sebuku sabun)
POSTAGE: WM:RM6 EM:RM9

cara pembelian:
SMS/ VIBER / WATSAPP ke -> (013-7846084)
detail2 seperti berikut:-
1)nama produk
2)kuantiti
3)maklumat diri NAMA, ALAMAT & NO.HP
4) no acct CIMB atau MAYBANK utk bank in

atau
emailkan butiran seperti di atas ke 
email: manjasheila007@gmail.com
(pihak kami akan membalas email anda pada kadar yg segera)

atau
cari kami di FACEBOOK PAGE : Comey iShop
personal FB: comey IShop



0 comments:

Post a Comment