Friday 1 August 2014

Bau badan bukan perkara remeh



Bau badan dicipta oleh hormon yang dipanggil pheromones tetapi jika dibiarkan, hormon semula jadi ini akan mengeluarkan bau lebih kuat apabila kelenjar peluh atau apocrine mula dijangkiti bakteria. Masalah yang merungsingkan ini perlu ditangani segera agar ia tidak mengganggu kehidupan seharian anda, sekaligus memberi keyakinan diri.

Kebiasaannya, antara solusi yang biasa kita dengar apabila berhadapan dgn masalah bau badan adalah dgn menggunakan deodoran . Deodoran dilihat sangat penting untuk semua orang terutama sekali utk mereka yang mempunyai masalah bau badan.

Tapi, mahukah anda-anda diluar sana, saya syorkan satu product yang sememangnya dijamin berkesan untuk mengatasi masalah bau badan secara effective dan cepat. Tidak percaya? Jika jawapanya adalah "IYA" maka ayuh, teruskan membaca artikel saya ini.

Produk TERHANGAT & TERLARIS DIPASARAN ANTARABANGSA kini hadir di MALAYSIA.

✎ TANPA pewarna
✎ TANPA minyak
✎ TANPA alkohol
✎ SELESA
✎ MENYEGARKAN


✔ menggunakan HANYA AIR TULEN, GARAM TERTUMPU & MINERAL yg terdapat didalam unsur air sebenar dan diproses dgn kaedah prinsip fizik.


***************
KEGUNAAN.
***************
✔ Menghapuskan bau anggota badan terutama dibawah lengan.

✔ Merawat luka kecil,luka, penyakit kulit seperti ruam,bengkak,kaki makan air dan gigitan serangga.

✔ Untuk bau busuk, hanya semburan terus ke ketiak,kaki.

✔ Untuk luka kecil dan luka : Sembur ke kawasan yang terjejas 4 kali sehari. Ini menghapuskan pembentukan nanah dan keradangan. Luka akan sembuh dengan lebih cepat. Luka akan sembuh dengan lebih cepat dengan perubahan warna sedikit dan tidak kepada luka yang sudah sembuh.

✔ Tindakan keapungan dalam IRIS STYLE membantu mengusir toksin dan kuman dalam liang dan juga menghapuskan perubahan warna di kawasan yang terlibat pada masa yang sama membantu untuk melindungi dan meremajakan kulit.

IRIS STYLE ODOURLESS MAMPU BERTINDAK DALAM 5 SAAT, HANYA 1 SEMBURAN DAN TAHAN SELAMA 24 JAM








adakah anda masih tidak PERCAYA???? tidak mengapa..ayuh..teruskan membaca lagi artikel saya ini sampai ke penghujung. 

TESTIMONI PENGGUNA IRIS











Jadi, apa perlu anda tunggu lagi, bertindaklah sekarang untuk merasai sendiri manfaat IRIS ODOURLESS ini. belum cuba belum taw tauu....

✿HARGA KAMI : RM49 SAHAJA / 50ML
POSTAGE:
WM:RM6
EM:RM9
READY STOCK / PENGEPOSAN SETIAP HARI BEKERJA✿

☏ untuk fast respon,  add saya dalam list viber/ watsapp/SMS anda (no saya 013-7846084)
ATAU
Emailkan pesanan anda dengan butiran seperti berikut:-
*NAMA PRODUK
*KUANTITI
*NAMA ANDA
*ALAMAT ANDA
*NO TEL ANDA
*no acct pilihan untuk bank in (CIMB or MAYBANK)
-pihak kami akan reply email anda beserta detail no acct bank)

ATAU

cari kami di FACEBOOK PAGE : Comey iShop
personal facebook : Comey IShop




TIPS RINGKAS UNTUK MENANGANI MASALAH BAU BADAN

KEKAL BERSIH 
Apabila anda berhadapan dengan masalah bau badan, kekal bersih adalah salah satu cara untuk mengatasinya. Pastikan anda mandi sekurang-kurangnya dua kali sehari agar peluh yang melekat pada tubuh anda dicuci bersih dan bakteria pada kulit dapat dikurangkan. Gunakan sabun antibakteria ketika mandi bagi mengurangkan bau badan. Pastikan badan anda dikeringkan sepenuhnya, lebih-lebih lagi pada bahagian yang sering berpeluh. 

AWASI PENGAMBILAN MAKANAN ANDA
Ya, makanan turut memainkan peranan dalam masalah bau badan. Terdapat beberapa jenis makanan yang berpotensi membuatkan kita berpeluh. Makanan seperti daging merah, kari, bawang putih dan juga makanan pedas menyebabkan peningkatan dalam bau badan, lebih-lebih lagi ia diambil dalam kuantiti yang banyak. Oleh kerana pengambilan makanan sedemikian tidak dicernakan sepenuhnya, liang pori akan penuh dengan peluh sekaligus menghasilkan bau yang kuat. 

PASTIKAN PAKAIAN ANDA BERSIH
Jika anda sering berpeluh, pastikan anda kerap menukar pakaian kerana pakaian bersih boleh mengurangkan bau badan. Selain daripada itu, stoking juga perlu ditukar sekiranya kaki anda sering berbau. Anda juga boleh menggunakan bedak deodoran yang boleh diletakkan dalam kasut anda. Pastikan anda tidak memakai pakaian yang sama beberapa kali tanpa dibasuh. Elak daripada memakai pakaian yang basah atau lembab kerana ia akan meningkatkan lagi bau pada badan anda. Selain daripada itu, pilih pakaian daripada jenis linen, sutera, kapas dan sebagainya kerana ia boleh bernafas dan mengurangkan bau peluh. 

0 comments:

Post a Comment